tag:blogger.com,1999:blog-5613782462554355010.post2851787087288553162..comments2023-12-08T07:47:05.641+01:00Comments on Kitalált Újkor: "Ez az oka, hogy a nép tőlünk félt és engedelmeskedett..." - Az 1848-49-es forradalom hajtóműve, a TERROR - IIUnknownnoreply@blogger.comBlogger40125tag:blogger.com,1999:blog-5613782462554355010.post-78875979114506493302016-04-24T11:50:58.749+02:002016-04-24T11:50:58.749+02:00Pezenhoffer érdeme hatalmas, kár hogy nem szerkesz...Pezenhoffer érdeme hatalmas, kár hogy nem szerkesztett fegyelmezettebben, tömörebben, de épp eredetiséggel nem szükséges "megvádolni", mert itt többre megyünk azzal, ha rámutatunk, mennyire járt úton haladt a katolikus, kiemelten katolikus pap-szerző elődei és társai nyomában. Egyik nagy hibája, hogy nem használt forráshivatkozásokat, ami az általános problámán túl (miszerint akkor ellenőrizhetőbbek lennének többnyire korrekt álljtásai), elfedi az izmos katolikus alternatív történelemszemléletet és szerzőit. Pl. nem nevezi meg Zimándy Ignácot, vagy Bilkei Ferencet. Nyilvánvaló, hogy pl. az utóbbira is támaszkodott: http://www.katolikus-honlap.hu/1102/bilkei.htm Általában a Trianon előtti évtizedekben, tehát a kurucvkultusz csúcsrajáratása, lényegében kifejlesztése időszakában (hisz azelőtt a kuruc a haramia szinonímája magyarul!)és az elitek vakolással behálózása idején az egyetlen konzervatív, rendpárti és Trianon elősegítőinek gátat vetni próbáló szellemi közeg a katolikus sajtó, "labanc" történelemszemléletű pap.szerkesztőivel. Akik utálják Adyt és akiket Ady utál. De már Petőfi idején is megvan enek a csírákja, úgy értem, Petőfi nem csírában utálta a klérust, de fordítva azok csak a századforduló tájára kezdtek izmosabb propagandatevékenységbe. E katolikus sajtót és szerzőit elghallgatják, ideje újrafelfedeznünk őket! Pezenhoffer BŰNE, hogy nem nevezte meg ezen elődeit, forrásait, paptársait. Fogalmam sincs, miért... Ez érdemeit nem csorbítja, de ezt is észre kell vennünk. Én azt a megállapítását nem értettem eleinte, hogy a protestáns felekezetben és lelkészeikben egy szemernyi kereszténységet sem lát, ma , mai lelkészek lelkes újpogány-maszlagterjesztéseit látva, illetve a mai utódokban még erős reflexeket látva már tökéletesen megértem, igaza volt. Más kértdés, hogy Pezenhoffer személyesen is részt vett a zsidó szármauzású fiatalok katolikus papi pályára irányításában, ami megint csak nem bizonyult szerncsés dolognak, az ő felfogásával...Bobkó Csabahttps://www.blogger.com/profile/01865385122068079212noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5613782462554355010.post-76418078567209359692016-04-24T08:50:08.569+02:002016-04-24T08:50:08.569+02:00Kösz a szerkesztői munkát – meg a választ. Tulajdo...Kösz a szerkesztői munkát – meg a választ. Tulajdonképpen én is így látom ezt a Rákóczi-kérdést. Sajnálom, hogy miközben Padányi mind a honfoglalás, mind a II. világháború vonatkozásában teljesen el tudott szakadni a kurrens történelemhamisítástól, Rákóczi vonatkozásában ezt nem tudta megtenni. Úgy látszik, ő sem volt tökéletes. Néhány ponton összevetettem Padányi Rákóczi-képét Pezenhofferével, és bizony ezeken a pontokon mindig Pezenhoffer bizonyult korrektebbnek, alaposabbnak, ráadásul még invenciózusabbnak is. Persze eredetiségre annak van szüksége, aki képes „máskéntgondolkodni”...Birgi Zorgonynoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5613782462554355010.post-28625222273776180942016-04-23T21:32:39.123+02:002016-04-23T21:32:39.123+02:00Elővettem Padányi Rákócziját, lényegében kár a szü...Elővettem Padányi Rákócziját, lényegében kár a szüt vesztegetni rá. Nem történészi mű, dobálózik a megalapozatlan állításokkal, nem képes a dolgokatösszefüggéseiben látni, a régi protestáns-kuruc propagandaszólamokat szajkózza. Nem komoly szerző. Biztos jóindulatú volt, de teljesen alkalmatlan a tények felismerésére. Bobkó Csabahttps://www.blogger.com/profile/01865385122068079212noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5613782462554355010.post-21540955313068138152016-04-23T21:10:27.692+02:002016-04-23T21:10:27.692+02:00Padányi jó tipp, a Dentu-Magyariát olvastam, a fin...Padányi jó tipp, a Dentu-Magyariát olvastam, a finnugristák ellen vannak jó érvei, egyébként újra kéne olvasnom. A Rákóczinak csak az előszavát olvastam, úgy rémlik, túl szűkre fókuszál, ha az eretnekmozgalmak, illetve a reformáció történetével kezdené, nem lehetne neki se hős R. De ezt előbb el kéne olvasnom... A Mack-féle összeesküvésről írtam itt, tippem, hogy román kezdeményezés volt Erdély távlati megszerzése érdekében- ehhez képest a kivégzettek emléknapja a Székely Szabadság napja, ami egy agyrém... Az Elnyomás a gnosztikus kozmikus zsarnokság koncepciójának kivetítése egészen derék rezsimekre, ez nyilvánvaló. Elnyomók a forradalmárok, felkelők, kurucok tudtak lenni, de nagyon. Bobkó Csabahttps://www.blogger.com/profile/01865385122068079212noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5613782462554355010.post-64705313497900851842016-04-23T15:17:08.320+02:002016-04-23T15:17:08.320+02:00Csaba, ismered Padányi Viktort, illetve a műveit (...Csaba, ismered Padányi Viktort, illetve a műveit (<i>Dentu-Magyaria, A nagy tragédia, Rákóczi</i> stb.)? Ha igen, mi a véleményed róluk?<br /><br />Más. Nemrég, teljesen véletlenül a kezem ügybe került Deák Farkas <i>Fogságom története</i> című munkája (Bukarest, 1972, Kriterion /Téka/; első kiadás: 1869). Deákot a Makk-féle összeesküvés kapcsán tartóztatták le, és 5 év „vasban letöltendő várfogságra” ítélték. <a href="https://hu.wikipedia.org/wiki/Makk-f%C3%A9le_%C3%B6sszeesk%C3%BCv%C3%A9s" rel="nofollow">A Makk-féle összeesküvés</a> közvetlenül az 1848–49-es forradalom után szerveződött, Erdélyből kiindulva: újra fel akarták lobbantani a forradalom tüzét. (Úgy látszik, a PC – <i>politically correct</i> – történettudomány és politikatörténet visszamenőlegesen – de szigorúan csak visszamenőlegesen! – elképzelhetőnek tartja összeesküvések létét, olyannyira, hogy időnként azokat kifejezetten helyesli is.) Deák ebben az – egyébként egészen jól megírt – könyvében kiváló képet ad arról, hogy a Bach-korszak „önkényuralma” alatt milyen „szörnyű elnyomó apparátus” működött. Kedvcsinálónak csak néhány dolgot hadd emeljek ki. A josefstadti (ma Jaroměř, Csehország) várbörtönben, ahol elvileg vasba voltak verve a rabok, „a vasra ítéltetést, úgy látszik, sem a kormány, sem a várőrségi és parancsnoki tisztek nem vették komolyan. [...] Mindenkinek volt másodkulcsa, <i>szobában</i> [kiemelés általam – BZ] tehát sosem viseltük, midőn sétálni vittek vagy templomba, vagy ki az auditorhoz [kihallgató tiszt], térparancsnokhoz, akkor bal kezünkre felhúztuk a karikát, s a láncot nadrágunk bal zsebébe eresztettük, s lábvasam hónapokig az ágy fenekén állott, úgyhogy nem is láttam” (114–115. o.). Reggelente „a legtöbb fogoly kávézott, s azt mindenki vagy maga készítette, vagy hárman-négyen társaságban. Volt pergelőnk többféle, őrlő is sokféle, de kávéfőző masina végtelen fajtájú és számú, – volt olyan ember is, hogy hatféle főzőmasinája volt. Aztán néha versenyfőzés volt – a legjobb feketekávét Mikó Mihály és K. Tóth Mihály főzte” (125–126. o.). Ugyanebben a várfogságban a kötelező egyórás séta „a vár keleti részén a sánc tetején történt”. Aki azonban egészségileg rászorult, az naponta kétszer egy órát tölthetett sétával. „Sétaterünk szélessége 20 lépés volt, hossza több mint 400 lépés. És a lég friss; a kilátás a legszebb, amit csak valaha láttam. A vár körül gondosan művelt tágas térség terült el előttünk, amelyet keletről észak felé a szabályozott Metau hasított ketté; keletre láttuk Neustadt an der Metau új városkát fehér falaival és piros házfedeleivel; mellette ragyogott Gitsin aranyos tornyaival. [...] Más oldalon pedig előttünk emelkedett az Erzgebirge [Érchegység] és a Riesengebirge [Óriáshegy] pompás hegysége, a tisztások apró tanyákkal, s alol a lombos erdők és fentebb a sötétzöld fenyvesek” (136–137. o.). De volt valamit, amit a várbörtön vasra vert státusfoglyai még ennél is jobban szerettek: május végétől szeptember végéig minden héten négy-öt napon keresztül egész délutánra <i>strandolni</i> vitték őket (vö. 137–139. o.). Végül amikor Deákot szabadon bocsátották és hazamehetett, még három évig otthon is szigorú rendőri felügyelet alatt tartották, „amennyiben – mint írja – <i>minden félévben egyszer</i> [kiemelés általam – BZ] jelentenem kellett magamat” (197–198. o.).<br />Birgi Zorgonynoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5613782462554355010.post-30153191449944002016-04-23T15:14:09.347+02:002016-04-23T15:14:09.347+02:00A könyv telis-tele van ilyen és ehhez hasonló, ma ...A könyv telis-tele van ilyen és ehhez hasonló, ma már hihetetlennek ható részletekkel. Ha az ember Deák leírását összeveti mondjuk (hirtelen ez jut eszembe) Henri Charrière <i>Pillangó</i> című regényének <a href="https://utazom.com/cikk/francia-guyana-fegyenctelepei" rel="nofollow">börtönkörülményeivel</a>, akkor valóban csak a fejét fogja. Pedig „Pillangó” a teljesen demokratikus, bizonyos időszakokban kifejezetten baloldali, de minden bizonnyal roppantul felvilágosodott és humanista Franciaország börtönében, illetve fegyenctelepén sínylődött 1931-től 1945-ig, olyan igazán européer miniszterelnökök alatt, mint André Tardieu, Édouard Daladier és főként persze Léon Blum. A <a href="http://bookline.hu/search/oldbooks.action?_v=Deak_Farkas_Fogsagom_tortenete_teka_&descId=37415&ca=SEARCH" rel="nofollow">könyvet</a> tehát kifejezetten ajánlom elolvasásra neked, Csaba, de mindenkinek, aki képet szeretne kapni arról a már-már a „középkort visszaidéző”, „elnyomó” és „léleknyomorító” gépezetről, amelyet a Habsburg Birodalom a Bach-korszakban működtetett. Deákot valószínűleg csak az tartotta vissza attól, hogy élete legszebb időszakának minősítse a várbörtönben vasban eltöltött éveket, hogy hát azért mégiscsak „ciki”, hogy ezt azoknak a Habsburgoknak köszönhették, akik ellen újra fel akarták robbantani a forradalom tüzét, és akiket legszívesebben – <i>à la</i> Petőfi – lámpavasra húzva láttak volna.Birgi Zorgonynoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5613782462554355010.post-44672407837696267162016-04-23T15:09:41.436+02:002016-04-23T15:09:41.436+02:00Csaba, ismered Padányi Viktort, illetve a műveit (...Csaba, ismered Padányi Viktort, illetve a műveit (<i>Dentu-Magyaria, A nagy tragédia, Rákóczi</i> stb.)? Ha igen, mi a véleményed róluk?<br /><br />Más. Nemrég, teljesen véletlenül a kezem ügybe került Deák Farkas <i>Fogságom története</i> című munkája (Bukarest, 1972, Kriterion /Téka/; első kiadás: 1869). Deákot a Makk-féle összeesküvés kapcsán tartóztatták le, és 5 év „vasban letöltendő várfogságra” ítélték. <a href="https://hu.wikipedia.org/wiki/Makk-f%C3%A9le_%C3%B6sszeesk%C3%BCv%C3%A9s" rel="nofollow">A Makk-féle összeesküvés</a> közvetlenül az 1848–49-es forradalom után szerveződött, Erdélyből kiindulva: újra fel akarták lobbantani a forradalom tüzét. (Úgy látszik, a PC – <i>politically correct</i> – történettudomány és politikatörténet visszamenőlegesen – de szigorúan csak visszamenőlegesen! – elképzelhetőnek tartja összeesküvések létét, olyannyira, hogy időnként azokat kifejezetten helyesli is.) Deák ebben az – egyébként egészen jól megírt – könyvében kiváló képet ad arról, hogy a Bach-korszak „önkényuralma” alatt milyen „szörnyű elnyomó apparátus” működött. Kedvcsinálónak csak néhány dolgot hadd emeljek ki. A josefstadti (ma Jaroměř, Csehország) várbörtönben, ahol elvileg vasba voltak verve a rabok, „a vasra ítéltetést, úgy látszik, sem a kormány, sem a várőrségi és parancsnoki tisztek nem vették komolyan. [...] Mindenkinek volt másodkulcsa, <i>szobában</i> [kiemelés általam – BZ] tehát sosem viseltük, midőn sétálni vittek vagy templomba, vagy ki az auditorhoz [kihallgató tiszt], térparancsnokhoz, akkor bal kezünkre felhúztuk a karikát, s a láncot nadrágunk bal zsebébe eresztettük, s lábvasam hónapokig az ágy fenekén állott, úgyhogy nem is láttam” (114–115. o.). Reggelente „a legtöbb fogoly kávézott, s azt mindenki vagy maga készítette, vagy hárman-négyen társaságban. Volt pergelőnk többféle, őrlő is sokféle, de kávéfőző masina végtelen fajtájú és számú, – volt olyan ember is, hogy hatféle főzőmasinája volt. Aztán néha versenyfőzés volt – a legjobb feketekávét Mikó Mihály és K. Tóth Mihály főzte” (125–126. o.). Ugyanebben a várfogságban a kötelező egyórás séta „a vár keleti részén a sánc tetején történt”. Aki azonban egészségileg rászorult, az naponta kétszer egy órát tölthetett sétával. „Sétaterünk szélessége 20 lépés volt, hossza több mint 400 lépés. És a lég friss; a kilátás a legszebb, amit csak valaha láttam. A vár körül gondosan művelt tágas térség terült el előttünk, amelyet keletről észak felé a szabályozott Metau hasított ketté; keletre láttuk Neustadt an der Metau új városkát fehér falaival és piros házfedeleivel; mellette ragyogott Gitsin aranyos tornyaival. [...] Más oldalon pedig előttünk emelkedett az Erzgebirge [Érchegység] és a Riesengebirge [Óriáshegy] pompás hegysége, a tisztások apró tanyákkal, s alol a lombos erdők és fentebb a sötétzöld fenyvesek” (136–137. o.). De volt valamit, amit a várbörtön vasra vert státusfoglyai még ennél is jobban szerettek: május végétől szeptember végéig minden héten négy-öt napon keresztül egész délutánra <i>strandolni</i> vitték őket (vö. 137–139. o.). Végül amikor Deákot szabadon bocsátották és hazamehetett, még három évig otthon is szigorú rendőri felügyelet alatt tartották, „amennyiben – mint írja – <i>minden félévben egyszer</i> [kiemelés általam – BZ] jelentenem kellett magamat” (197–198. o.).Birgi Zorgonynoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5613782462554355010.post-36882005989133090122013-10-13T00:23:53.717+02:002013-10-13T00:23:53.717+02:00"a szabadkőműves a munkát délben kezdi és éjf..."a szabadkőműves a munkát délben kezdi és éjfélkor hagyja abba" <br />Mint minden rendes kísértet a grasszálást...Bobkó Csabahttps://www.blogger.com/profile/01865385122068079212noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5613782462554355010.post-18791366590392967712013-10-13T00:21:25.539+02:002013-10-13T00:21:25.539+02:00A könyv borítóján szvasztika található, a védelmez...A könyv borítóján szvasztika található, a védelmezett szabadkőműves beszédben pedig ez a részlet: <br />"Sőt az ördögök között van egy, a sátán fajzatai között nem is a legkisebb, az önmagát istenítő hiúság, amely egyenesen megköveteli a tömjénillatot, amit egyik poéta testvérünk „isten szag”-nak nevez. A waríburgi Luther-legenda mondja el igazán, hogy mitől fél az ördög. Nem a tömjénillattól, hanem a tintától. Legyen az ön tintájának minden csöppje ördögűző. Mi mondjuk ezt önnek, a „Lucifer” fiai, akik megtisztelőnek tartjuk e nevet, mert Lucifer magyarul világossághordozó."Bobkó Csabahttps://www.blogger.com/profile/01865385122068079212noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5613782462554355010.post-59306369843025567772013-10-12T09:32:33.878+02:002013-10-12T09:32:33.878+02:00Ismertem, jó anyag, bár a legizgalmasabbak persze ...Ismertem, jó anyag, bár a legizgalmasabbak persze nincsenek benne. (A lengyel légió zsidó tisztjei, mint összekötők Marx és Kossuth között, az előkészítő irodalom filosuzemitizmusa, a Rotschildok szerepe - ha már forradalom és zsidók...)<br /><br />Tormay a Bújdosókönyvért sok utcát és szobrot érdemel, viszont el kell látni magyarázattal a kuruclegendák gyártásában való részvétela, vaksága miatt, ami a jószándékú hazafiak és honleányok általános megtévesztettségének bizonyítéka. Mármint, ha protestáns volt, mint tudtommal ő is. Tisztánlátást a korábbi forradalmak ügyében csak kat. pap-szerkesztőktől találunk a korban. Tárgyalni tervezem őket.Bobkó Csabahttps://www.blogger.com/profile/01865385122068079212noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5613782462554355010.post-44357596645977571472013-10-12T08:44:25.864+02:002013-10-12T08:44:25.864+02:00Nem hiszem. Belőlük is van jó meleg és rossz meleg...Nem hiszem. Belőlük is van jó meleg és rossz meleg. Az antiszemita meleg nem kap utcát...:-)<br />Különben nem vagyok Tormay-rajongó, mégis úgy gondolom, ha felszámolnák ezt az aránytalanságot, akkor igenis be kéne illeszteni őt a nemzeti irodalomba. És ha már horngyuszinak nemsokára szobrot emelnek, akkor minimum egy utcát megérdemelne Tormay is. Most olvasom a Bujdosó könyvet, és noha ő sem ismeri fel, hogy kunbéláék egyenes folytatásai a negyvennyolcasoknak, azért szemtanúként nagyon jól érzékelteti az 1918-19-es hangulatot. Iskolapéldának is érdemes elolvasni arra az esetre, ha beköszöntene valamiféle összeomlás, polgárháború, forradalom, stb. Hogy mi szokott ilyenkor történni, hogy éreznek az emberek.<br /><br />És hogy a témához is kapcsolódjak, ezt láttad már? (Én még nem olvastam, csak a témára felfigyeltem)<br />http://www.hebraisztika.hu/szovgyujt/KG_chrest_115.pdfkételkedőnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5613782462554355010.post-3700114262116238252013-10-11T19:32:21.580+02:002013-10-11T19:32:21.580+02:00Te most egy robot vagy???Te most egy robot vagy???Bobkó Csabahttps://www.blogger.com/profile/01865385122068079212noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5613782462554355010.post-88319327068657556182013-10-11T19:31:21.265+02:002013-10-11T19:31:21.265+02:00Egyetlen reményünk, hogy a meleglobbi segít a Torm...Egyetlen reményünk, hogy a meleglobbi segít a Tormay-utca ügyében... :-)Bobkó Csabahttps://www.blogger.com/profile/01865385122068079212noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5613782462554355010.post-28506260940530898912013-10-11T19:20:37.986+02:002013-10-11T19:20:37.986+02:00És ha már a kollégiumoknál tartunk, mit szólsz a B...És ha már a kollégiumoknál tartunk, mit szólsz a BME Schönherz Kollégiumához? Nem nagyon akarják megváltoztatni a nevet. Vagy szintén a Műszaki Egyetemhez kapcsolódik a Goldmann György tér... De Tormay Cecilről nem lehet közteret elnevezni, mert antiszemita volt.kételkedőnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5613782462554355010.post-89309813733540315192013-10-11T19:17:58.434+02:002013-10-11T19:17:58.434+02:00A Corvinus aulájában még a jó öreg sátánista Marx ...A Corvinus aulájában még a jó öreg sátánista Marx szobra is ott ül. Igaz, a legtöbb professzor is a hagyományos marxista közgazdaságtant oktatja még mindig. Legfeljebb átnevezték valami modernebbül hangzó dologra :)<br />Egyébként nagyon jó cikk, Csaba!kételkedőnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5613782462554355010.post-48881141630645818112013-10-11T00:33:46.978+02:002013-10-11T00:33:46.978+02:00http://www.yamaguchy.com/library/webster/secret_so...http://www.yamaguchy.com/library/webster/secret_societies/secret02.htm<br />"It does not matter what the end may be, whether political, social, or religious, the system remains the same—the setting in motion of a vast number of people and making them work in a cause unknown to them."<br /><br />http://www.yamaguchy.com/library/webster/magyar/vakol02.html<br /><br />http://www.yamaguchy.com/library/webster/webster_index.html<br /><br /><br /><br />http://www.yamaguchy.com/library/napjaink/vilagos.html<br /><br />"Ha Kossuth Lajos, a helyett, hogy hadamnak egy részét csak augustus 9-kére rendeli Aradra, egyszerűen azt tudatja velem, hogy Dembinski Temesvárra vonul viszsza : akkor az én három lovas hadosztályom egy éjjeli menet segitségével az összeköttetést Arad és Temesvár közt már 6-án biztosithatá, Augustus 1-én hatalmamban áll az osztrákok bal szárnyát — a melynek akadályozatlan föllépése Sz.-Andrásnál, a mint tudva van, a magyarok vereségét Temesvárnál eldöntötte — ellensúlyozni. — Augustus 10-én pedig már gyalog hadosztályaim is kéznél vannak, és ekkor aztán igazán — még pedig ugyancsak túlnyumó erővel — föl lehetett lépnünk támadólag az osztrákok ellen, mig az orosz főhadsereg előcsapatai még négy nap járó földnyi távolban időztek !"<br /><br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5613782462554355010.post-40516700792753072472013-10-10T13:45:27.301+02:002013-10-10T13:45:27.301+02:00Köszönöm, épp a minap találtam meg, van még ott pá...Köszönöm, épp a minap találtam meg, van még ott pár érdekes könyv. Raffay munkásságával együtt ideje protestáns testvéreinkkel (a nyitottakkal) leülni megvitatni a témát.Bobkó Csabahttps://www.blogger.com/profile/01865385122068079212noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5613782462554355010.post-77488568737199622042013-10-10T13:32:30.253+02:002013-10-10T13:32:30.253+02:00Nem konkrétan ehhez a bejegyzéshez kapcsolódik, de...Nem konkrétan ehhez a bejegyzéshez kapcsolódik, de úgy gondolom, minden érdeklődő számára kötelező olvasmány ez a 28 oldalas füzetke a protestantizmus és szabadkőművesség összefonódásáról:<br />http://mtdaportal.extra.hu/books/kadar_gusztav_protestantizmus_es_szabadkomuvesseg.pdfAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/05378835666957567587noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5613782462554355010.post-31739869063414371352013-10-09T00:54:36.554+02:002013-10-09T00:54:36.554+02:00a századfordulós bécsi „trendek” abban az időben n...a századfordulós bécsi „trendek” abban az időben nagyon gyorsan eljutottak a Magyarországra.<br /><br />zAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5613782462554355010.post-3963629670766611452013-10-08T23:15:46.054+02:002013-10-08T23:15:46.054+02:00Isten veled.Isten veled.Bobkó Csabahttps://www.blogger.com/profile/01865385122068079212noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5613782462554355010.post-81084424742786668862013-10-08T22:24:28.812+02:002013-10-08T22:24:28.812+02:00"Számomra értelmes és rokonszenves dolgok a k..."Számomra értelmes és rokonszenves dolgok a királyság intézményével kapcsolatos szimbólumok és eszmék, éppűgy, mint a kereszténység (és részben más vallások egyes) szép SZIMBÓLUMAI." <br /><br />Tehát már nem hiszel a gyakorlati megvalósításukban. Értem. Nem is zavarlak többet.<br /><br />Sokkal többet néztem ki a blogod alapján belőled, de úgy látszik igaz a mondás: amelyik kutya ugat, az nem harap.<br /><br />További sikeres "leleplezéseket".Libertárius Monarchistanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5613782462554355010.post-47508508222718920642013-10-08T08:20:26.725+02:002013-10-08T08:20:26.725+02:00Jellemző, amúgy a komcsi népbiztosra fintorgó Freu...Jellemző, amúgy a komcsi népbiztosra fintorgó Freud bizonyára többet rombolt, mint 3 Kun Béla együtt... Vagy ki tartja számon Kun Béla oldalán a "polgári" Molnár Ferencet, aki Freud misztikus nihilista nézeteit is beépítette darabjaiba? És a pesti "szürkeállomány pártja" máig nagyon büszke erre.<br />Jellemző Varga honlapján: "A Budapesti Corvinus Egyetem Kinizsi utcai kollégiuma viseli Varga Jenő nevét."<br />A kollégiumot ugyan átkeresztelték, de a honlapjukon fent máig ott van Varga neve! http://kinizsi.uni-corvinus.hu/Bobkó Csabahttps://www.blogger.com/profile/01865385122068079212noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5613782462554355010.post-27539288710278345172013-10-08T00:33:13.470+02:002013-10-08T00:33:13.470+02:00L.M.!
De egy király is esendő ember. A Szent Koro...L.M.!<br /><br />De egy király is esendő ember. A Szent Korona meg nem egy misztikus, csodatevő eszkőz. Amúgy istenkáromlás lenne kiegyenesíteni rajta a keresztet?<br /><br />zAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5613782462554355010.post-3767043206290009602013-10-08T00:24:55.964+02:002013-10-08T00:24:55.964+02:00nem ez a poszt, csak egy kiegészítés Freuddal kapc...nem ez a poszt, csak egy kiegészítés Freuddal kapcsolatban; itt egy népbiztos rajongója:<br /><br />http://hu.wikipedia.org/wiki/Varga_Jen%C5%91<br /><br />zAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5613782462554355010.post-67468334568887893272013-10-07T22:40:22.338+02:002013-10-07T22:40:22.338+02:00Számomra értelmes és rokonszenves dolgok a királys...Számomra értelmes és rokonszenves dolgok a királyság intézményével kapcsolatos szimbólumok és eszmék, éppűgy, mint a kereszténység (és részben más vallások egyes) szép SZIMBÓLUMAI. Emellett, mint gyakorlatias intézményrendszer is sokkal jobban bevált, mint a létrontók köztársaságosdija.<br />Azonban nem érdemes fétisként kezelni sem a szentkoronát, ami szép szimbólum, csak amit a Pap Gáborok művelnek vele, az gyalázatos szemfényvesztés, sem a királyság intézményét, meg egykori külsőségeit. 1848 idején még volt ereje ezeknek a szakrális szimbólumoknak és sokan átérezték ezen intézmények jó és hasznos voltát, ezért voltak annyian a kossuthi felforgatók ellenfelei, magyarok és más nemzetiségűek. (A nemzetiségi lázadók semmivel nem voltak jobbak, ugyanolyan külsőségekkel is övezték magukat, mint Kossuthék.)<br />Én elfogadom a szakrális intézményeket, de fogalmam sincs, hogy jelen rombolt viszonyainkba hogyan hozhatnánk vissza őket. Tartok tőle, sehogy, a Habsburg dinasztia sem használható már, a tojásból rántotta lett. Én annyit tehetek, hogy a blogomon szembesítem a hamis történelmi legendákat, propagandát a tényekkel és bizonyos eszményekkel. Azonban ezen eszmények merev, görcsös erőltetése nem fog tábort toborozni. Tudom, hogy az ere hajlamosak eleve nem is igénylik ezt, hisz lenézik a "népet", de jelzem, hogy az egykori nagy uralkodók ezt nem tették, például Ferenc József sem.Bobkó Csabahttps://www.blogger.com/profile/01865385122068079212noreply@blogger.com