"A történelem előre „meg van írva”. A legnagyobb ellentmondás, hogy akik a valós történel­met csi­nálják – a királycsinálók -, egyidejűleg írnak egy fik­tív történelmet, afféle össztársadalmi igazságpótlék (vö. „kultúra”) gya­nánt. És ne­ked ki kell bogoznod, mit, miért csináltak „úgy” a múltban, hogy ma és holnap ugyanaz történjék, miközben félreve­zetnek egy folyamatosan újraírt ál-történelemmel, aminek kö­ze nincs az igazsághoz." (Czike László)

"Egy népnek, egy nemzetnek kellenek eszményképek, de ezek ne hamis és méltatlan eszményképek legyenek. (...) Nem csupán az a célom, hogy ledöntsek személyeket a piedesztálról, úgy, hogy oda ne kerüljön senki más. Az is célom, hogy meglássam és megláttassam azokat az alakokat is, akik valóban megérdemlik, hogy a piedesztálon álljanak."(Dr László András)


"Függetlenül attól, hogy a végső cél politikai, társadalmi, vagy vallási, a titkos társaságok működési elve ugyanaz: mozgásba hozni emberek tömegét és felhasználni őket egy olyan ügy érdekében, amiről nincs tudomásuk." (Nesta Webster: Titkos társaságok és felforgató mozgalmak )

2012. március 4., vasárnap

Mamma Mia! A filmipar és a hagyományos családeszmény rombolása

Akik ilyen blogot olvasnak, azok sok elemzést láthattak már filmekről, clipekről, előadóművészek produkcióiról, amikben az elemzők vagy illuminátus/sátánista stb. gonosz szimbolikát lepleznek le, és/vagy a mű romboló üzenetét, amit természetesen egy ártó szándékú Háttérhatalom propagandájának, kollektív tudatformálásának, agymosásának része.

A fenti felfogást (mint tudott) teljes mértékben osztva az általam minap látott Mamma Mia! c. musical filmváltozatát szeretném nagyon röviden értékelni. A musical és a film az ABBA dalai köré kerített egy keretsztorit, melynek főszereplői között többen a tudatipar világszerte ismert veterán sztár-propagandahordozói, a most már háromszoros Oscar-díjas Meryl Streep, Pierce Brosnan, Colin Firth. Talán nem véletlen, hogy Meryl Streep a szereplők közül nem egyedül a Választott Nép tagja, hiszen a modern tudatipar, közte a film és a könnyűzene, a klipek világa ilyen sötét propaganda- és tudatmódosítási célra hasznosításának gyökeréül a leleplezők általában a zsidó misztikus hagyomány sötét irányzatait, a kabbalát, a zsidó sátánista fekete mágiát szokták megjelölni. A filmben egyébként feltűnően nincs jelen a műfajban gyakran alkalmazott sötét szimbolizmus, legalábbis nekem nem tűnt fel se mindent látó szem, se szárnyas napkorong, vagy piaramis, se Jákin, se Boáz, se hasonló. Itt a sztori maga közvetíti a hagyományos értékek érvénytelenségét, "nem menőségét" sugalló üzenetet.

A megcélzott mucsai, "maradi", az ember "SZABADSÁGÁT" zsarnoki béklyóba kötő érték a hagyományos család. Az illuminátus háttérhatalom a "szabadság" eszméjének demagóg, kifordított propagandájával téveszti meg sikeresen már évszázadok óta főleg az értelmiségi ifjúságot és felhasználásukkal a szélesebb tömegeket. A hamis, demagóg ál-"felszabadítás" tárgya lehet a hit (reformáció), a nemzet ("Népek Tavasza"), az osztályelnyomás áldozatai (munkásmozgalom), és végül a szexuális "elnyomás" áldozatai, a nők, a homoszexuálisok, az erkölcs béklyójába szorított fiatalok és nem olyan fiatalok, mindenki, aki az ósdi, konzervatív, zsarnoki CSALÁD rabságában sínylődik!
A film műfaja romantikus vígjáték-musical, tehát a legravaszabbul könnyed-szórakoztató formában terjeszti a hagyományos értékek divatból kimentségének üzenetét, nem is a legfiatalabbakat célozva meg elsősorban, hisz a műfaj fogyasztói inkább a már gyermekesek, vagy középkorúak.

Donna (Meryl Streep), akinek neve ASSZONYT jelent, de nyilván nem véletlenül emlékeztett a MADONNÁRA is, természetesen egy egyedülálló anya és vállalkozó, akinek nincs szüksége férfira se háztartása irányításához, fenntartásához, se gyermeke neveléséhez. Sose ment férjhez, a férfi(ak)ra kizárólag a megtermékenyítés céljából volt szüksége, itt a darab még elég "konzervatív" is, elvégre fordulhatott volna spermabankhoz is. Egyik barátnője ugyan férjhezment, de nem egyszer, hanem sokszor, a Pierce Brosnan által játszott potenciális apa is elvált, tehát mindenki láthatja, ez a házasság-dolog nem működik.
Donna ifjúkorában egyszerre három férfival kavart, ezért maga sem tudhatja, melyikük gyermeke apja, és ezen a tényen senki nem látszik a legkisebb mértékben sem fennakadni, felháborodásról már nem is beszélve, se a leány, se a barátok, ismerősök (a nyugatiaktól talán valamicskével tradicionálisabbnak képzelhető görögök sem), de még a beazonosíthatlan felekezetű és a görög közegből kicsit a filmipar igényeinek megfelelő irányba kilógó pap sem! Mindenki boldog mosolygással fogadja a hírt...

A sok szövegelés után, hogy Sophie szeretné, ha apja vezetné az oltárhoz ( ez a hagyományos családi szerepek egy jelképe), végül mégis anyja vezeti, férfiakra nincs szükség, és kész!
Az oltár előtti bonyodalmak során mindenki megtudja, hogy Sophie-nak "három apja van" és hogy egyikük (Colin Firth) életében Donna az első és utolsó nő volt, hisz azóta elégedett "gay", amit  mindenki boldog mosollyal nyugtáz, természetesen a pap is. Sophie ekkor "megvilágosodik", és közli, hogy egyelőre mégse megy férjhez, hanem szerelmével/volt vőlegényével világkörüli utazásra indul, amit megintcsak a lehető legnagyobb örömmel fogad mindenki, a barátja ("vőlegénye"), aki eleve csak nyűgként tekintett a házasságra, az anyja és mindenki, természetesen a pap is! Utóbbi csak egy ceremóniamester-féle, egy romantikus kellék, aki ekkor szívbaj nélkül egy háromszavas "szertartás" keretében összeadja az elvált Brosnant Meryl Streeppel, jó példát mutatva, hogy Hollywood szerint mi egy pap dolga!
Ez az ósdi esküvődi már csak egy romantikus retro-díszlet, egy nosztalgikus külsőség a múltból a szexuális forradalom ilyen öreg veteránjainak, nekik már nem árthat...

A család már nem divat, fiatalok, legyetek korszerűek!

17 megjegyzés:

Névtelen írta...

Helo Csaba!

Nem rég láttam én is a filmet, és igazából élveztem, főleg az ABBA miatt, meg Meryl Streep amúgy is az egyik nagy kedvencem. (Legutóbb egy egy olyan filmet láttam vele, ami egy Gasztroblogger csajról szól (én is az voltam:-)
Totál konzervatív értékeket közvetít, érdemes megnézni. http://www.youtube.com/watch?v=waB6CQE3IDg&feature=player_embedded#!

De nem vetem el teljesen amit mondasz.
A Mamma Mia közben nekem is volt egy olyan mellékzöngés érzésem, hogy ez azért nagyon sántít, hisz ha egy lány úgy "jár" mint Donna a filmben,akkor egyáltalán nem az a tipikus végkifejlete a dolognak, hogy független , magát eltartó, középkorúan is bombázó szőkeség lesz belőle, aki munka közben itt ott táncraperdül és énekel, majd visszatalál az első szerelméhez... Az apa nélkül felnőtt gyerekből pedig bájos problémamentes tinilány fejlődik... Nem így van ha nem egész a család. Nem ideális, tudjuk mindketten.
De szerintem tudják a film nézői is,hogy nem ez a követendő ha nem teljesen hülyék. Ez a film nem több mint egy jeges limonádé egy forró nyári napon. Jó zene, és aköré épített kis könnyed story. A színészek, és a stáb is végigröhögte, élvezte az egész forgatást.

De azért még mondok valamit :)
Ha a filmnézés úgy történt, hogy a feleséged,- (akire mindig meleg támogató szeretettel gondolok, mióta olvastam Taránál, hogy nem engedte neked kivágni a kedves orgonabokrait hogy te geddon-növényeket ültess a hűlt helyükre)
Szóval ha a feleséged elcipelt a moziba, hogy egy kicsit élvezzétek az életet, ünnepeljetek,szülinapodat akármit) vacsorázzatok egy gyertyás helyen, majd romantikus és heves befejezést adjatok a mozidélutánnak.. És ha te kedves Földim, már a mozifilm közben összevontad a szemöldeid, és odanéztél az asszonyra, hogy "nem látod milyen sátánista zsidó szart nézetsz velem", akkor megérdemled, hogy maga lucifer szánkázzon egyet a hátadon gatya nélkül a szőrös vörös seggével....

Dorka voltam

Bobkó Csaba írta...

Nem, TV-ben néztük, feleségemnek még nem is mondtam, mit fedeztem fel benne, igazából utólag állt össze a kép, de Firth "buzisága" vidám leleplezésekor persze azonnal beugrott, mennyire gyakran propagálják az ilyet a filmekben. Sorolhatnám...

Hogy a film kellemes, élvezhető, az nem véletlen, pozitív nézői emóciókba kell csomagolni a burkolt üzenetett, a tudatipar ezt profin tudja...

Ha már Lucifer vörös segge a téma, egy találós kérdés: miért vörös a forradalmi zászló? Galíciai családi háttér segít a válaszban! :-)

Névtelen írta...

Szabad a gazda. Amúgy sem tudok galíciai ősökről. Trencsén/teplice, másik ágról pedig Olaszország ha egészen visszatekerjük az idő fonalát régesrégre. Úgyhogy te jobban tudod, te vagy a galíciai nem?:)
D.

Gloucester írta...

Két éve láttam a filmet, ráadásul Angliában, akkor éppen sintérkedés közben, ahol a hét éves leányzó falta a történetet. Ez a műfaj nekem nyálas, ezért letudtam annyival, hogy más a célközönség. Újragondolom. Köszi Arma. (Harry Potterről is írhatnál valamit, mert az is nagy kedvenc az ifjontiaknak. Lányoknak, fiúknak egyaránt. Még nem jöttem rá a titkára, de egy angol író csak annyit mondott nekem, hogy nekik a Harry névről az ő Hanry hercegük jut eszükbe. Valami azt súgja, hogy ennél azért többről van szó.)
Miért piros a forradalmi zászló?

Bobkó Csaba írta...

Dorka megmondta: mert vörös az ördög segge... :-)
Edom itt a ludas. A "pogány" Ézsau (másik nevén Edom) volt a vörös fickó, (vörös: Edom), a Nem Kiválasztott, aki tehát a Gojok Birodalmának jelképévé vált. Mivel az eleve Marranó közegben fogant és megerősödött sabbateánus-frankista irányzat kitűzte célul "Edom", a Gojok Birodalma meghódítását, e vörös színnel jelölték a zsidó forradalmárok a nemzsidók hagyományos Rendjét ledönteni szándékozó (és ebben azóta sikeres!) forradalmaik zászlaját.
Ha nem tévedek...
Majd publikálom itt a frankistáknak a magyar zsidókhoz írt Vörös Levelét 1800 tájáról, elég hajmeresztő, főleg, hogy azóta a program megvalósult, zsidó pápák ülnek a római trónon, stb.
És persze a hagyományos család is egy szétverendő elem. Tudom, hogy ezt konzervatív zsidók is elítélik, beugrik Judit Riesmann, Kinsey nagy agyagbadöngölője, de akkor ezek tessenek a szétverés gyökereiig hatolni és elámulni, hogy "otthon" találják azokat...

Gloucester írta...

Uhh-ahh, ütött. :-)
Érdekességképpen lehet bővíteni a vöröset?
Mit jelképez a Mátrix Vörös ruhás nője?
Gnosztikus értelemben a sophiai káprázati energia.
http://www.youtube.com/watch?v=zbSXoz1AKYU&feature=related
Evolúciós értelemben pedig:
http://t7.hu/ryd

Ez ugyan nem vörös, mégcsak nem is könyv, de "kultúra", mégha zenei is:
Rihanna esernyője:
http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=CI96fjAC26k

Mikka írta...

Ezt a műfajt nem kedvelem, így meg sem nézem, de nem meglepő, hogy ez is "véletlenül" ilyen üzenetet hordoz. Lassan az lesz a feladat, hogy találj olyan nyugati filmet amiben nincs hasonló mondanivaló, vagy okkult szimbólum. (Vagy zsidó. :D - Ez lenne igazán a feladat!)
Itt egy friss cikk, nem a filmiparról, hanem a való világból,a család védelme érdekében! Kávé helyett.

http://kuruc.info/r/6/93140/

Nehéz megállni, hogy az embert ne ragadja el az indulat. Pont tegnap született meg a kislányom...
És még van pofája azt írni, hogy a felháborodott üzenetek küldői "fanatikusok, akik a liberális társadalom alapvető értékeit tagadják." Mert a gyilkolás az érték. Vagy amikor csak úgy általában a "baloldali értékekről" beszélnek. Mintha lennének olyanok...

Bobkó Csaba írta...

Ez is jó példa! Kapásból két film is beugrik, amiben az eutanáziát propagálták, pontosan ugyanezzel a módszerrel, hogy megnyerő, szimpátiát kiváltó színész adja elő meggyőzően, mennyire humánus dolog valakit eltenni láb alól. A frissebb film e témában érdekes csavarral egy robotból emberré vált fickó eutanáziájával, mint "happy end"-del ért véget, a népszerű Robin Williamssel a főszerepben.
Sajnos, most se tudtam zsidó nélküli filmmel szolgálni... :D
Még a legaranypofább filmes profik is ilyen sötét "értékek" propagandájának szolgálatában állnak.

Mikka írta...

A Harry Potter a varázslással, meg mágiával maga az okkultizmus. Eleve sárvérűnek hívják benne a "varázstalan" embereket. Ugye nem kell mondani, hogy kiknek olyan fontos a vér tisztasága, (vérvonal)amit a családon belüli házasságokkal próbálnak fenntartani.
Nézzük csak mit ír róla Wiki:
A könyv néhány szereplője igen nagy fontosságot tulajdonít a származásnak, azaz, hogy egy boszorkány vagy varázsló aranyvérű (generációk óta csak varázslók vannak a családjában), vagy mugli származású, gúnynéven sárvérű-e. Természetesen a félvér varázslók a leggyakoribbak, mert már csak nagyon kevés aranyvérű család maradt fenn, azok is szegről-végről rokonságban állnak egymással."
Egyébként a varázslás népszerűsítését a Walt Disney Channel is fő feladatának tekinti. (Ami persze nem W.D.esetében nem újdonság.) Hogy csak egyet említsek: Varázslók a Waverly Helyből. Komolyan mondom, azt még felnőtt fejjel is rossz nézni, nekem teljesen nyomasztó, gombóc lesz tőle a gyomromban és el kell kapcsolnom. Pedig v.mi vígjáték akar lenni, mert van alákeverve röhögés.

Bobkó Csaba írta...

Először is gratulálok a kislányhoz!
A vér- , származás-, és vérfertőzés-, beltenyészet kérdéshez nagyon hasznos volt Bakan Freud-könyve. Az embernek kettéáll a füle, miket ír a dolog kabbalista elméletéről és a Freud gyökereit jelentő frankista csapat gyakorlatáról. Innen jött Freud Ödipusz-komplexusa, hogy aszerinte a fiúk meg akarják ölni apjukat, hogy magukévá tehessék anyjukat. Freudéknál ez jellemző volt és nyilván van...

Mikka írta...

Köszönöm szépen!
Elolvasnám szívesen, de magyarul nem találtam meg, az angol meg sajna nem megy...

Bobkó Csaba írta...

Jellemző, hogy ilyet nem adnak ki magyarul, a szerző meg nemrég halt meg, tehát még vagy 60 évig jogdíjas, azt nem hiszem, hogy "antiszemita" kiadó megkapná a kiadás jogát...
Természetesen az izgalmasabb részeket tervezem majd itt ismertetni.

Mikka írta...

Hát ja, a témában nem nagyon találni magyar nyelvű könyveket. Rágugliztam azokra is amiket Drábik adott meg forrásnak, de eredménytelenül. Nem maradt más, ha okkulni akarok meg kell tanulnom angolul. :)
Addig is kíváncsian várom a bejegyzéseid.

Gergo55 írta...

Nem muszály ilyen messzire menni egy kis érték, stb. rombolásért: Kossuth rádió Időfutár c. ifjúsági fantasy sorozata, ladygaga lenyomja a nemtrendi Varázsfuvolát,a lila ezoterikus mama enyhén szólva is diszfunkcionális, de az igazi bonyodalmak egy rozsdás körzővel kezdődnek..........

Bobkó Csaba írta...

Nem a kötözködésért, de a Varázsfuvola is épp elég ezotérikus, sőt illuminátus közeg terméke, ha persze más kulturális színvonalon is... :-)

Névtelen írta...

Még nem olvastam végig a cikket, csak elkezdtem. A Donna = Madonna = asszony megjelenik a Suits c. sorozatban is, ami már az 1. résztől kezdve ellenszenves számomra, egyrészt a karakterek sivársága miatt, másrészt a New York-i acélrengeteg, szürke város, 0 fa és zöldterület miatt. Donna egy ügyvéd asszisztense, aki nagyon ért az asszisztenskedéshez, a kapcsolatokhoz, az emberekhez, érdekes módon mindenhez ért, ám mégis boldogtalan. A mostani évadban (2011 óta van) kiderül, hogy van apja is, aki ingatlanügynök, volt tehát kitől tanulnia a dörzsöltségét, anyja persze sehol, tehát rögtön megvan, mi okozta a törést az életében. 40 közeli nő, gyerek nuku, a főnökével plátói szerelmei egymásnak, bár azt hazudják, sosem volt köztük semmi, később kiderül, hogy rögtön a legelején ismertségüknek lefeküdtek. Nagyon durván karrierista ez a sorozat, örülök, hogy akkor kezdtem nézni, amikor már nem tudnak befolyásolni, bár talán már az induláskor (5 éve) se nagyon hatott volna rám pozitívan ez a szemlélet, amit a Suitsban megjelenített ügyvédi iroda képvisel. A legszebb a bármicvós dagadt ügyvéd, aki azért szakít a szintén karrierista nőjével, mert az nem akar gyereket, de ő igen (miközben mindketten már túl vannak a 40-en). Aztán pont a legújabb részben az is kiderül, hogy a főszereplő ügyvéd, Donna főnöke is bármicvós. :)

Névtelen írta...

(előző is én voltam, akkor még aláírás nélkül)

Ha már felforgatás, hagyományos szerepek, most jut eszembe, hogy februárban, mikor református templomban voltam, a pár hónapja nyugdíjba ment lelkész (évtizedeken át volt ott) után új, fiatalabb jött, és az úrvacsorán először az asszonytestvéreket hívta ki először úrvacsorára (persze a presbiterek után). Miközben évszázadokon keresztül mindig a presbiter-férfi-nő-lelkész volt a sorrend.

FL