"A történelem előre „meg van írva”. A legnagyobb ellentmondás, hogy akik a valós történel­met csi­nálják – a királycsinálók -, egyidejűleg írnak egy fik­tív történelmet, afféle össztársadalmi igazságpótlék (vö. „kultúra”) gya­nánt. És ne­ked ki kell bogoznod, mit, miért csináltak „úgy” a múltban, hogy ma és holnap ugyanaz történjék, miközben félreve­zetnek egy folyamatosan újraírt ál-történelemmel, aminek kö­ze nincs az igazsághoz." (Czike László)

"Egy népnek, egy nemzetnek kellenek eszményképek, de ezek ne hamis és méltatlan eszményképek legyenek. (...) Nem csupán az a célom, hogy ledöntsek személyeket a piedesztálról, úgy, hogy oda ne kerüljön senki más. Az is célom, hogy meglássam és megláttassam azokat az alakokat is, akik valóban megérdemlik, hogy a piedesztálon álljanak."(Dr László András)


"Függetlenül attól, hogy a végső cél politikai, társadalmi, vagy vallási, a titkos társaságok működési elve ugyanaz: mozgásba hozni emberek tömegét és felhasználni őket egy olyan ügy érdekében, amiről nincs tudomásuk." (Nesta Webster: Titkos társaságok és felforgató mozgalmak )

2013. november 10., vasárnap

Pogány/Katár/Templomos Robin Hood - avagy a Szabad(ító) Kőműves fia


"Mikor Éva szőtt és Ádám kévét hordott, ki látott akkor lovagot és lordot?"
Na és papot, főleg katolikus papot!!! (köp)


Az Ördögűző blog "Hórusz kora - Makovecz, az építészet Lady Gagája" című legutóbbi bejegyzése témája, hogy a modern nyugati ezotérikus-gnosztikus közeg többek között Aleister Crowley nevével fémjelzett irányzata meghirdette Hórusz Korát, a kereszténység korszakának végét (New Age). Ez nem kizárólag ártalmatlan "jóslás" valami kiröhöghető idióták részéről, hanem olyan körök FORGATÓKÖNYVE, melyek nem utolsósorban kezükben tartják a modern tudatipart, a sajtót, TV-t, filmet, a popzenét és az építészetet, a számítógépes játékokat, illetve minden elképzelhető tömegkultúrás tudatformálási csatornát, és mindezeken keresztül programozzák a tömegek agyát a korábbi keresztény (illetve máshol másféle), civilizáció értékeinek démonizálásával, saját gnosztikus ikonjaik reklámozásával. Mivel a mai világrendszer centruma a Nyugat, ezért a Nyugati Civilizáció korábbi domináns spirituális hagyománya, a kereszténység e világromboló erők fő céltáblája. Az Ördögűzőn Makovecz Imre építészete és például Lady Gaga popzenei tevékenysége között mutattam ki párhuzamokat, közös okkult üzeneteket, most vizsgáljuk meg a modern tudatiparnak a popzene mellett talán leghatásosabb médiuma, a film területén ugyanezen program megvalósítását, tudatipari termékbe csomagolását!

A Crowley eszméi által maximálisan befolyásolt filmipar is rutinosan alkalmazza a sokat emlegetett, Orwell által is megörökített sztálini módszert a múlt megváltoztatására a jelenlegi és jövőbeli uralom érdekében, amikor a Párt aktuális irányvonalához igazodva retusálnak ki, vagy rá a régi csoportképekről/re nemkívánatos, vagy kívánatos elvtársakat.

"Mostantól kezdve minden másképp VOLT!"

E (sötét) jövőorientált múlthamisítás legkézenfekvőbb eszköze a mi korunkban a kosztümös történelmi kalandfilm, a film kora előtt azonban a "felvilágosult"-illuminátus erők által dominált tudatiparban már javában alkalmazták e célra az irodalmat, a verset, a regényt. A 19. századi magyar prot-kur, gnosztikus alapokon álló történelemhamisító irodalom egyik kedvenc célkorszaka a sláger kuruc koron és 1848-on túl éppen az angol Magna Carta és a magyar Aranybulla kora, a Templomos Rend és a katár eretnekség fénykora, vagyis a kereszténység elleni szervezett okkult-gnosztikus támadás első nagy időszaka. Az e kor hazai viszonyait a felforgató erők igényei szerint torzító hazai irodalom műveivel, a Bánk Bánnal és a János pap országával később fogok foglalkozni, a tágabb reformkor haladó költők számára kötelező gyakorlatának, a Kont-sztori megverselésének Arany általi velszi bárdokká alakításával már foglalkoztam e blogon. (Petőfi Sándor: A walesi bárdok)

"A walesi bárdok" egyúttal egy jó példa arra, hogy a modern kor műalkotásainak nem kis része gyakorlatilag nem értelmezhető helyesen, a tényleges üzenete felfoghatatlan marad, ha komolyan vesszük az iskolai irodalomkönyvek "műelemzési" rutinját, vagy a mai filmek fősodor kritikáit, beleértve az amatőr véleményeket, blogokat is. (A fősodor, PC-blogokat! Mert konteós csapatunkban még lehet bízni...) A "Felvilágosodás" óta született és szellemisége által dominált műalkotások jókora része felfoghatatlan az okkultizmus aktuális irányzatainak legalább felszínes ismerete nélkül. Ahogy a János pap országa, a Bánk Bán, vagy A walesi bárdok sem érthető a trón és oltár ellen összeesküvő illuminátusok propagandacéljainak ismerete nélkül, úgy például Kafka "A per" c. (általa ebben a formában egyébként meg sem írt...) regényének is röhejes félrevezető "magyarázatát" adják azok a tankönyvek, melyek a mű nyomasztó légkörét szánalmas módon az Osztrák-Magyar Monarchia bürokratikus igazságszolgáltatási rendszerének kafkai hétköznapi tapasztalatával próbálták és máig próbálják magyarázni, egy szót sem ejtve a tényleges inspirációs forrásról, a Kabbaláról. (A kulturális termékekbe csomagolt destruktív misztikus tartalomról átfogóbban írtam itt: "A zsidó misztika álruhája: a Modern Kultúra")

A keresztényellenes/emberellenes gnosztikus irányzat és titkostársasági infrastruktúrája (rózsakeresztesség, szabadkőművesség) az emberbarát és a Teremtést Jónak, Isten Művének elfogadó spirituális irányzat ellen egyik fő harci eszközeként az újpogány mozgalmat fejlesztette ki, jól megfogalmazott formában már a 18. század közepétől kezdve. Ez az irányzat állította elő az elméletet, mely szerint az emberek a pogány korban Európa-szerte szabadságban és a természettel összhangban éltek ("Aranykor", "Éden"), ettől az idilli állapotuktól a kereszténység, konkrétan pedig a Gonosz Katolikus Egyház fosztotta meg őket és taszította őket szörnyű rabságba, kizsákmányolásba. Az elmélet alapja természetesen az  a gnosztikus-kabbalai alapgondolat, miszerint Jahve, a Teremtő Isten valójában egy gonosz demiurgosz és a Mózesi Törvények parancsolataival zsarnokságot kényszerített az emberekre, elvette szabadságukat.

Az elmélet, mozgalom tartalmazza azt az elemet is, hogy a pogányság pozitív erőit (szabadságvágy) a kereszténység soha nem tudta teljesen eltüntetni, csak a föld alá, illegalitásba kényszerítette, illetve képviselőit eretnekség, varázslás, boszorkányság vádjával az inkvizíció útján kegyetlenül üldözte, irtotta. A derék pogányok azonban nem hagyták magukat és eretnekmozgalmak, pl. katárok, templomos lovagok, majd husziták, és végül a Reformáció formájában kűzdöttek a gaz elnyomó katolicizmus és a Főgonosz, a római pápa ellen. Ők hozták létre a Szabadság érdekében a szabadkőművességet, ők rejtették titkos jeleiket a katedrálisokba és ők álltak a parasztfelkelések és pl. a magyar kurucmozgalmak mögött. (Mindezek mögött valóban gnosztikus felforgatókat találunk, de az újpogány legendárium mindezt dicsőíti.)

Az irányzatot nagyon is jól ismerhetjük a magyar szellemi szférában, azonban hívei többsége nem sejti, hogy a Nyugat-ellenesnek vélt és ilyen érzelmi-ideológiai beállítottságú, ősszittyának hitt mozgalom szőrőstül-bőröstül nyugat-európai szellemi termék. ("labanc" - a pejoratív szó "német" értelmében) A trend előbb a kelta újdruida mozgalom formájában virágzott ki, ezt követték a germán országok, nyelvek újpogánykodásai és ezek egészen szoros másolásával (pl. rovásírás-kultusz a germán rúna-kultusz koppintásaként) jelent meg a 19-20. században a magyar újpogány mozgalom, meg például a szláv népeké is. Az "elveszett" ősi pogány mitológiakör "rekonstrukciójának" divatja (Horváth István, Ipolyi Arnold, Arany János, és mai követőik) is az Osszián-Kalevala gyorsra való felszállást jelentette, (a vonat megállt Prágában is, lásd Vitézi ének), de míg MacPhersont és a cseh eposz szerzőit régóta szokás hamisítóknak nevezni, a tőlük semmivel nem kevésbé szélhámos Lönnrot neve máig dicsfényben ragyog, még a mi álpogányaink körében is, pedig a ránk nézve politikailag tragikus finnugor-elméletben és ezzel kapcsolatban az illuminátusok nemzetgyártó-nemzetelsüllyesztő intrikáiban nem volt egy mellékszereplő...

Az utóbbi évek elsővonalbeli filmtermésének egyik kiemelkedő példája a "Hórusz Kora - vesszen a kereszténység!"-program megjelenítésére Ridley Scott és Russell Crowe 2010-es Robin Hoodja.

Meglepő, hogy a film angol és magyar nyelvű kritikái milyen egyöntetűen mulasztják el egyáltalán észrevenni az egyébként látványos pogányságdicsőítő-kereszténységdémonizáló (katolikus egyházat démonizáló) irányzatot, illetve, hogy az egyébként nem rossz benyomások mellett milyen gyakran panaszkodtak, hogy ennek a sztorinak semmi köze a korábbi Robin Hood-filmektől megszokott vidám erdei csirkefogók világához. Hogy ebben mekkorát tévednek a kritikusok, hogy az említett okkultizmusügyi ismeretek hiánya (vagy bölcs elhallgatása...) miatt mennyire nem értik meg, milyen jó munkát végeztek saját (sötét) szempontjukból a filmesek, hogy ez a sztori milyen találóan mutatja fel a Robin Hood legendakör kifejlesztésének legfőbb mozgatórugóit, arra térjünk vissza a film ezen, a többség számára rejtve maradó pogánypropaganda-elemeinek megvilágítása után!

A kelta kereszt jelét is a pogányoktól lopták a keresztény papok... 
 
A bejegyzés folytatása


Az alábbi részletek a film rendezői verziójából származnak, amelyben a moziváltozathoz képest feltűnően terjedelmesebbek a pogány/eretnek utalások is, de nekem már a rövidebb változatban is épp elég szembetűnőek voltak ezek.

( A filmet nem linkelem, mindenki találhat magának a neten magyar, vagy angol változatot. A teljes angol nyelvű filmszöveg itt található, érdemes ellenőrizni, mert például a lengyel szövegváltozatok felháborítóan kiherélik az eredeti szöveget, nem kétlem, hogy részben a fordítók okkultizmusügyi tudatlansága miatt -nem fogják fel, hogy mi mit jelent - és gondolom, ez a magyar szövegek esetén is így van.)

Betyárok dicsérete:

"Zsarnokság és jogtalanság idején, amikor a törvény elnyomja a népet, a történelem színpadára lép a törvényenkívüli (hős)."

Hamvas Béla elvtárs ezt korábban megfogalmazta magyarul:
"Az Alföldön valamely alakban mindig volt szegénylegény és az sohasem volt rabló, vagy útonálló, vagyis nem volt absztrakt gonosztevő, akit a vagyon, a bosszú, vagy akár a kenyér gondolata vezetett. A szegénylegény társadalmon kívüliség, ez a sajátságos egzisztenciája, akihez képest mindenki más, aki letelepedett és megállapodott, árulónak látszik."

Épp ilyen, hős betyár után kiáltó hely és időszak volt Anglia a 12. század végén, a 13. elején, amikor a Király és a Gonosz Katolikus Egyház kegyetlenül elnyomta, kizsákmányolta a Népet:



A film egyből furcsán indul, egy bizarr "busójárással" kezdődik, nem valószínű, hogy sok néző jönne rá a végére, miért:
Nottinghamben erdei busók fosztogatják a Loxley-birtokot. BÜSZKE POGÁNYOK.
Marion, a ház asszonya nem ijed meg tőlük.


Közben Franciaországban, az Oroszlánszívű táborában:

"Ez nem szerencsejáték. Ehhez A MEMÓRIA TUDOMÁNYA és gyors kéz szükséges."


Katona! Volt értelme a keresztes hadjáratomnak? Nem volt, Felség...
"Mi, keresztények istentelenek vagyunk..." (Az igaz, hogy a keresztes hadjáratok tényleg értelmetlenek és károsak voltak! Pl. létrejött a Templomos Rend és csúnya dolgokat hozott magával Keletről...)

"Ha innen kiszabadulok, többé nem ismerek se Istent, se embert, akinek szolgálnék..."


Megöltem a Királyt!!! Egy bugris szakács is megölheti, a király nem különb, mint bárki, méghogy Isten Felkentje...
"Mostantól SZABADOK VAGYUNK!"  (mert meghalt a király, a zsarnok...)
Robinból az uralkodó váratlan halálhíre csak olyan reakciót vált ki, hogy eddig se fizetett jól, de egy halott királytól végképp lesheted, mekkora zsoldot kapsz... (Egy ilyen helyzetben esetleg megbocsáthatta volna a kalodát.) "Nincs többé szeretett király!"

Közben őrségváltás történik a szerény nottinghami plébánián:

"Szép tőled, Lady Marion, hogy eljöttél búcsúzni." "Alig várom, hogy elhúzz."

"Mostanában nem láttalak a misén." "A csendes templomot szeretem."
(Értsd: Legyenek üresek a keresztény templomok!)

"Még vetőmagunk sincs, bezzeg az egyház magtára tele." "Nem képzeled, hogy odadjuk! Az a yorki püspöké!" "Azért a csodáért imádkozom, hogy a püspök gyakoroljon keresztényi jótékonyságot."
Tökös nő, tudja, hogy kell az ördögfattya papokkal beszélni! Tuck barát más tészta, róla hamar kiderül, hogy megbízható "magukfajta"...

Közben a francia erdőben ...
Miután Robin lezárja Loxley szemeit és keresztet vet:
Robin, a stigmatikus - Krisztusi szerepkörben? Az Elnyomottak Megváltója?
A Messiás a zsidó felfogásban nem valami puhány önfeláldozó típus, hanem földi, evilági Hadvezér, aki fegyverrel irtja ki Választott Népének rohadt ellenségeit és a legföldhözragadtabban értelmezett harcban teremt Földi Paradicsomot az arra érdemeseknek. Ha 2010-ben színészt keresünk egy ilyen szerep eljátszására, az elsők között Russell Crowe ugrik be, Mel Gibson és Bruce Willis már kiöregedett belőle...

A halott Loxley térképtokján: Szent Mihály arkangyal legyőzi a Sárkányt
A Sötétséget sárkány formában legyőző arkangyal a gnosztikusok-katárok-templomosok kultikus alakja - világos, hogy a kereszténységé is, de a film kellékesét nem ez utóbbi izgatta. (Lásd Makovecz gyakori Szent Mihály-emlegetését is! Itt szintén.)
Csakhogy a Sötétség Sárkánya a gnosztikus ezotérikus irányzatok számára a bibliai hagyomány Jahvéja, a Fény börtönét jelentő Anyag teremtője...

A közkatona felpróbálja a Király megtalált koronáját. Csak egy micisapka...
"Egy lovag semmiben nem különbözik más emberektől. Csak a ruhájában."
Vedd már le azt a tökfödőt, és rakd tele valamilyen cuccal. Legalább valami hasznát is vesszük...

"Richárd és hadjáratai nevében elvettétek minden vagyonunkat. Az Egyház meg Isten nevében most viszi el az utolsó élelemtartalékunkat"
"Nem tudom, ki nagyobb átka az angol népnek, a püspök, vagy a sheriff"
A Robinra bízott különleges kard a hajón kezdi felfedni titkát:


Egy templomos kard! A markolaton a "templomos kereszt" látható, ugyanaz, amely de Molay nagymester mellén is látható a máglyán:

Jacques de Molay a máglyán, 1315
(A fenti kép természetesen nem a filmből származik és de Molay, a Templomos Rend utolsó nagymestere a film sztorija idején még meg sem született! Kb. 100 évvel a Magna Carta első változatának lepecsételése után került máglyára. Az itt látható kereszt nem feltétlenül volt a valódi templomosok által használt kereszt-jelvény legfőbb formája, bár de Molay címerén valóban ez található. Ellentmondásos, hogy ez a kereszt-forma a templomosok későbbi főellenségeinek, a Máltai / Ispotályos Lovagrendnek a jelvénye is volt. A filmesek azonban a szimbólumot, mint ma a köztudatban élő "templomos keresztet" használták.) Igazából már a haldokló Loxley kezében, 30:19-nél is felvillan a markolaton a templomos kereszt, de akkor kinek tűnt fel...
(alul, középen)



A templomos lovagi kard varázsigéje (a filmben dicsőített antifeudális-antiklerikális-kereszténységellenes irányzat programja):

Keljetek fel újra, meg újra!
Míg a bárányokból nem válnak oroszlánok
Éljen a Forradalom! (Vesszenek a királyok, nemesurak és papok...Éljen az anarchia...)

A Beavatott Nagyúr, William Marshall:
"Együtt nőttem fel apáddal. Nemsokára meglátogatom. Az első holdmentes éjen..."
Talán templomosok voltak mindketten, Sir William and Sir Walter Loxley? A legsötétebb éj idején tartott találkozó titkostársaságra utal. Ez magyarázza az "uraság" létükre a "népi mozgalomban" való részvételüket? Vagy katárok? Lásd a huszitizmus kelyhes főnemesi irányzatát is. Ez (és az egész sztori)  némi visszavetítés a Robin-sztorik elburjánzása idejéből, a Wat Tyler-felkelés korából, hisz akkorra válnak a templomosok forradalomszervező utódai titkostársasággá, vakolókká. Földnélküli János idejében még legális , nagyhatalmú lovagrend az övék, bár sejthetően van mit titkolniuk már ekkor is...

Marion, a javasasszony BOSZORKÁNYkonyhájába gyűjtöget ezt-azt az erdőben, amikor jönnek a kis busók

Robinékat már Nottingham szélén egy felül templomos kereszttel is vésett "menhir" fogadja...
(A templomos kereszt nem mellesleg a Makovecz-tanítványokat és tervezőirodáikat, illetve képzési programjaikat tömörítő Kós Károly Egyesülés címere is.)
A többi jel között holdakat vélek felismerni - naptárkő?

Kereszt-véset ide, vagy oda, egyértelműen pogány, a hivatalos egyháztól független kultusz jelének tűnik. Kezdjük sorszámozni őket, Nottingham 1. sz. Bálvány. Talapzat nélkül.



A párnak összehozott két főhős hangsúlyozottan nem "igazi" nemesúr, illetve úrasszony, hanem derék közemberek, a NÉP tagjai (Marion ócska göncökben jár és robotol, mint egy cseléd):

Csak úgy Robin Longstride? Nem Sir Robin? Nem Sir.
Az öreg Sir Walter jobban meglepődik a Longstride név hallatán, mint fia halálhírén. Átveszi a sokat jelentő kardot:
Templomos kereszt a markolaton, nézőknek nemigen tűnhetett fel, a filmeseknek fontos volt.
Tuck nem veti meg a népet és mulatságait, közte a piát se...

Robin a "nászéjszaka" előtt újra kézbe veszi a templomos kardot.  (A keresztnek van egy kis máltai beütése...)
Godfrey francia pribékjei már útjuk elején, a Hampton-öböl közelében pogány menhirbe ütköznek, tele lehetett ezekkel Anglia (mondják a filmesek...):

(A mintázatról beugrik Makovecz paksi templomának alapmotívuma!)

"Állíttatta: Pogány Péter"??? Vagy: "Itt járt Peti"?
(Peterborough településnév-táblája, még jó hogy nem feszület áll egy derék pogány angol falu szélén...)

Marion megmutatja a birtokot Robinnak. Ez valószínűleg a már látott 1. számú nottinghami menhirünk:


Nottingham közepén, a bajtársakkal együtt várja őket a helyi 2. számú menhir, hármas talapzattal:


Rózsafüzért lenget a terményrabló csuhás lator:

A katkó kereszt a kor szvasztikája...
Tipikus pribékarcú egyházi adószedők (rohadt fasiszták!) :


Szerencsére a derék Tuck barát nem a Pápát ( az Antikrisztust) szolgálja, hanem a Népet, a csuhát csak az ellenség megtévesztésére viseli. A Lollardok mitikus elődje nem szeretné, ha Robin szentfazéknak nézné:

"Én nem vagyok egy bigott (churchy) barát. Sose voltam az. A méheim életet adnak. Ők az én életem, Sir Robert."
A változatosság kedvéért párocskánk a nottinghami 3. számú menhir felé andalog:


A kamera alaposan végigpásztázza csúcsától a talpáig, hiába, ritkán látunk pogány menhirt a filmben:


Ennek egyszerű talapzata van:


Jelentéktelen részletekre nem pazarolnak ennyi időt...

Nottingham egy pogány fészek! De a film sugallata az, hogy ugyanez lehet a helyzet bárhol a vidéki Angliában a XIII. század elején...

"A méheim életet adnak." De még milyen életet!

Tuck barát a mézből és gabonából szeszt párol
A filmesek legszivesebben vadkender-termesztőt csináltak volna belőle, de az ötletet kigyomlálta a beszari főnökség... Így a Hülye Filmes Túlzás-keretet kénytelenek voltak a francia partraszállóhajókkal kimeríteni, aminek sajnos nincs ideológiai vonatkozása...

Robinék az éj leple alatt visszaszerzik a vetőmagot, kezdődik az "igazságtevő vidám erdei betyár"-karrier.
Jól móresre tanítják a csuhásokat:

Messze van még? 11 mérföld...

Először tűnik fel a kelta kereszt, miközben Godfrey francia idegenlégiósai kifosztják Barnsdale-t:


A kelta kereszt ott, (Yorkshire-ben) történetileg nem hiteles, viszont a filmeseket az motiválta, hogy az újpogányok jókora része véli ma úgy, hogy ez egy eredeti pogány jelkép, amit a gonosz katkók lenyúltak tőlük, ráadásul a többféle keltakereszt-forma közül azt választották, amely legjobban emlékeztet a filmbeli kardon is látható "templomos keresztre".

York megsarcolása során a Nottinghamból ismert padláslesöprő Tancred atyát is utoléri megérdemelt végzete
Robint elkapják az erdei kölykök:

Keresztest fogtunk!
Az erdő pogány népe számára a "kereszt" vörös posztó...

Nem én vagyok az ellenségetek!
Az a kereszt-dolog már a múlt, ifjúkori botlás volt...

Alakul a felkelés:
A dühös bárók nem is gyülekezhetnének jobb helyen a király ellen, mint egy menhirnél...
Úgy tűnik, ez a franciák partraszállása után már látott menhir. Makovecz paksi templomának is fő szimbóluma a rajta látható két S  (A vakolómester rajza jóval korábbi, mint a film!):

"El kell ismernem, hogy a jel, mely e keresztény templom szerkezetét, formáját adja kívül és belül, még az édeni embertől való, akinek a sötét és világos nem a rosszat és jót jelentette, hanem Ormuzdot és Ahrimant, aki odaadta magát a sötétségnek és a világosságnak egyaránt, hogy harcukból újjászülessen, hogy megszülje a szellem-embert, az Athmát, az utolsó Ádámot, önmaga királyi arcát, Krisztusát. A sötétségnek ebben a korszakában vajon nem kell-e a kereszténységnek befogadnia a Gonoszt - ahogy ő mondja - hogy a megváltás beteljesedjék?" Makovecz Imre
Nottinghamben hejehujával telnek a napok, amióta kemény íjászok vígasztalják a hadiözvegyeket:

Fogadni mertünk volna, hogy a falu (és a Világ?) közepét jelző menhir tövében esik jól a mulatozás...)
Táltos a Világfa előtt!
Nottinghambe Jákin és Boáz között vezet az út?
Druida látogatja meg Sir Waltert?
Az öreg még tudja a jelszót. De milyen nyelven mondja?
"Nem mehetek veled. Nem szólhatok e király érdekében." "Ő az egyetlen királyunk." "De nem az egyetlen reményünk."
"Találkoztunk, amikor kisgyerek voltál. Sir Walterrel a Szentföldről tértünk haza."
Előérzetem nem csalt, a Marshal és Loxley veterán templomosok!

"Apád KŐMŰVES volt"
"De attól több is. Egy látnok volt" "Mit látott?" "Hogy a királyoknak nem kevésbé van szüksége alattvalókra, mint az alattvalóknak királyokra."
Ez egy az egyben emlékeztet a Hermész Triszmegisztosznak tulajdonított híres jelmondatra: "Ami Fent van, az van Lent is".

Na, kisfiam, mi leszel, ha nagy leszel? Lázadó!

"Semmit nem lehet leírni ezekből, Robin. A lelkedbe kell vésned őket! Ez A MEMÓRIA TUDOMÁNYA."
A szabadság sztárjai kézjelükkel örökítik meg a történelmi pillanatot:


Öőőő, pardon:


Robin két "bácsikája" a Szentföldről hazatérve tanúja a Látnok Apa, Thomas Longstride kivégzésének:

Sir Walter mellén kereszt és két TEMPLOM, tehát barátjával együtt templomos lovag
A Szabad(sághozó) Kőműves fia visszatér a Tetthelyre:


Robin bátor beszédében lerakja a demokrácia alapjait (idehallgass, te király):

"Egy országot úgy kell felépíteni,  mint egy KATEDRÁLIST, az alapoktól kezdve felfelé. "
A szabadkőművesség a legismertebb eredetlegendája (és nagy eséllyel a tények) szerint a katedrálisépítő mesterek misztikus tudásának és titkos szervezetének örököse. Meg persze a templomosoké.

Hollywood elcsépelhetetlen Holokauszt-motívuma (kötelező elem) - a röhögő nácik az üldözöttek tömegére gyújtják a zsinagógát:







Jön Robin a felmentő sereggel (fókuszban egy menhir)
"Védelmi állásba!" (fókuszban... na mi lehetne)
A látszat ellenére nem másoltam ide a film összes jelenetét, amiben menhir tűnik fel!!!

Sir Walter elfoglalja méltó helyét a Walhallában:



Semmilyen katolikus pap nem ártotta bele magát a veterán templomos lovag szabályos pogány "temetési" szertartásába, még a megbízható Tuck barát sem...

A rossz hír: partraszálltak a franciák. A jó hír: egy menhír...


Majd adok én nektek Magna Kartát!

"Nem magamat tettem királlyá. Isten tette. Isten kegyelméből uralkodok. Most jösztök hozzám ezzel az irattal,  hogy korlátozzátok a hatalmamat, amit Istentől kaptam."
Ez csak a keresztények zsarnok Istene lehetett, a gonosz Demiurgosz, aki a szabad pogányokra kényszerítette a tízparancsolatát, hogy ezt se szabad, meg azt se szabad... Le az elnyomó Istennel! (A Sátán szabaddá tesz...) Le a királyokkal, a zsarnok Isten zsarnok helytartóival! Le ennek az Istennek a papjaival!

"De ami Robin Lonstride-ot illeti, annak a kőművesnek a fiát (that mason's son) ... a mai naptól fogva törvényenkívülinek nyilvánítom!"
A Szabadságot a Maszonok és fiaik hozzák el a Népnek! A Szabadkőművesek!

Lassan itt a vége, búcsúzzunk a menhirektől:


Kezdődhet az igazságtevő erdei betyárkodás:

"Királyi rendeletre Robin Longstride, aki Csuklyás Robinként (Robin of the Hood) is ismert, és mindenki, aki rejtegeti, vagy segíti, a királyságban törvényenkívülinek nyilváníttatik..." 
"Itt nincs se adó, se tized. Senki se gazdag, senki se szegény. Mindenkinek jut elég a Természet asztalán. Sok rosszat kell jóvátenni János király országában. Vigyázz ránk, Sir Walter!"
Az Erdőben nincs se feudalizmus, se Katolikus Egyház, ez maga az Édenkert... Mikor Éva szőtt és Ádám kévét hordott, ki látott akkor...


Hogy milyen okokból lett a film épp ilyen, milyen szellemi forrásokból táplálkoztak a sztori megalkotói, arról:

Folytatás következik!

226 megjegyzés:

«Legrégebbiek   ‹Régebbiek   201 – 226 / 226
gyuri55 írta...

Édesanyám nem volt ilyen nagy tudású, csak egy vidéki tanítónő. Azt tanultam tőle a 60-as években, hogy Széchenyi igen, Kossuth nem. (Ma már Széchenyit is árnyaltabban látom...) Lehet, hogy 48-49-cel kapcsolatban elég Kossuth személyét, szellemiségét vizsgálni, de azt alaposabban. Honnan jött, mit és hogyan csinált, hová ment... mit hagyott maga után... - Aves fenti bejegyzése igazsága miatt különösen indokoltak Bobkó Csaba fejtegetései.

Bobkó Csaba írta...

Ha tényleg érdekel, indulj el ezen a vonalon:
http://mek.oszk.hu/00300/00355/html/ABC14240/14812.htm

"Kosáry Domokos: Marx 9 levele Szemere Bertalanhoz (a Budapest c. lapban, Bp., 1945);
Maller Sándor: Marx és Szemere (Századok, 1956. 4 – 6. sz.)"

Ezek 49 utáni levelek és kapcsolattartás (nagyon baráti egy időszakban!), attól, hogy a kommunista korban jelentek meg (pl. a nem kommunista Kosárytól), tartalmilag a publikált levelek hitelesek, máig megvannak a levéltárakban, és a szerzők fejtegetéseinek jókora része is érvényes.

Itt nincs hely sokkal többre, de még tervezek több bejegyzést arról, hoghy milyen jelek vannak rá, hogy az intenzív munkakapcsolat nem Világos után kezdődött, hanem 48 márc. 15. előtt. Természetesen ez nagyobbrészt következtetés, olyan kemény írásos bizonyítékaim, mint a 49 aug. utáni levelek, nem lesznek. A 48-asok élcsapata jókora részben szocialista volt. A radikálisoknak nagyon komoly kormányzati szerep jutott, először a Honvédelmi Bizottmány létrehozásakor, majd a trónfosztás is rájuk támaszkodva lett keresztülerőltetve, mert még a forradalmi országgyűlés zöme is csak életét joggal féltve volt passzjv résztvevője az eseménynek. (szavazatszámlálás nélkül). A 48-as "Terrorminister", Madarász a rendőrminisztériumot a márciusi ifjú radikálisokkal tölti fel.

MN írta...

Szemere leveléhez a lábjegyzetek:

*Szemere jelentése az OHB-nak - közli Steier II. 34-38.

*az ide zárt proklamációt - Schlik január 8-i kiáltványában felhívta a magyar hadseregben szolgáló huszárokat, hogy fegyverükkel és lovukkal jelentkezzenek nála, és ő ez esetben amnesztiát ad nekik.

*nézetét fejtené ki - Így január 18-án újabb levelet írt Görgeinek, amelyben ismét kérte a tábornokot, hogy egy erős dandárt küldjön erősítésként Schlik kiűzésére. A levelet Görgei január 21-én kapta. A levélről a feldunai hadtest már említett iktatókönyvéből tudunk, lásd ott a 464. számú bejegyzést. A levelet Kuppis Gusztáv százados vitte a feldunai hadtest táborába.

*a központi zavarokat - Lásd Okmánytár 11. és 12.

*a fejérvári kivégzés - Az utalás nem világos; talán gróf Zichy Ödönnek, Fejér vármegye volt adminisztrátorának 1848. szeptember 30-i, Csepel-szigeti kivégzésére vonatkozik.

*alatt zárt rendeletemmel - Lásd Okmánytár 51.

*eképpen módosítám - Szemere december 31-i rendeletéről van szó, amelyben a rögtönítélő bíróság szabályainak módosításáról értesítette a kormánybizottsága alá tartozó hatóságokat.

*botrányos feloszlásának oka - Martinovszky Ferdinánd honvéd őrnagy, a 39. (Dom Miguel) sorgyalogezred 3. zászlóaljának parancsnoka. A zászlóalj december 29-én indult Nagybecskerekről Budapestre. Január 4-én érkezik Ceglédre, ahol Martinovszky az ottani honvédelmi bizottmány elnökével, Kovács Samuval politikai vitába bonyolódott. Kovács ezt jelentette Madarász Lászlónak, az OHB rendőri és postaosztálya vezetőjének, aki Martinovszky eléggé "fekete-sárga" megnyilatkozásairól értesítette Csány László kormánybiztost. Csány elrendelte az időközben Miskolc felé továbbinduló Martinovszky Debrecenbe kísértetését. A zászlóalj 120-150 emberből álló töredéke január 14-én érkezett Tokajba. Klapka ezt jelentette az OHB-nak, s egyben javasolta, hogy Martinovszkyt addig ne kelljen Debrecenbe küldetnie, míg az egész dolog mibenlétéről bizonyosabb adatok nem fordulnak elő. Az OHB a jelentést áttette a hadügyminisztériumnak, amely január 20-án, az egész ügyről mit sem tudván, megkérdezte Klapkát, hogy Martinovszky kinek a parancsára és mi okból kellene Debrecenbe küldetni.

*hanem tettekben - Kossuth 1849. január 21-i válaszát és intézkedéseit közli KLÖM XIV. 180-182 (Ezt másolta be Csaba)

MN írta...

Itt össze vannak gyűjtve a Magyarországgal kapcsolatos írásaik:

http://ulpius.shopline.hu/product/home!execute.action?_v=Marx_Engels_Marx_es_Engels_Magyarorszagrol&id=2102422668&type=10

Ha esetleg érdekel valami, megvan nekem 1842-től 1870-ig a levelezésük.

kételkedő írta...

Gnosztikus szimbólumrendszer tekintetében remekül tudnál mazsolázni a most bemutatott Noé c filmben :-) Én mostanában láttam, és avatottabb szemeknek teljesen nyilvánvaló a sztori és a szimbolizmus is. Bár biztos vagyok abban, hogy a legtöbben nem veszik észre ezeket.
Előre elnézést a spoilerért, ha valaki meg akarja nézni, végül is az alaptörténetet ismerjük.
Ádám és Éva eredetileg FÉNYlények, csak a bűnbeesés után kell felvenniük az ocsmány fizikai formát. Pozitív figurák a filmben a Paradicsom őrzői, a bukott angyalok, akik eredetileg szintén fénylények, de a Teremtő a bűneik miatt belsejükben izzó, nyomorult sziklaszörnyekké változtatta őket. Egy cikk szerint, amit lent majd belinkelek, kabbalisztikus démonneveket kaptak Noé ezen segítői.
Az első emberpárnak Ábelen és Káinon kívül Seth volt a harmadik fia, Noé ennek a vonalnak a leszrámazottja. Ereklyéjük KÍGYÓ levedlett bőre, ami apáról fiúra száll, a szertartás keretében a karjukra tekert kígyóbőr felragyog, ami jelzi a beavatottságukat. Amikor illetéktelen kezekbe kerül, ott nem ragyog fel. Noé a Teremtőtől vízió formájában kapja az üzenetet, hogy ki lesz irtva MINDEN ember, és persze, hogy építsen hajót az állatoknak és saját családjának, de később megtudjuk, hogy valóban MINDEN ember kiirtását tervezik, beleértve Noé családját is. A végén persze kiderül, hogy az Úr az emberre bízta, hogy él-e vagy hal, tulajdonképpen átadta az isteni döntés jogát az embernek.
Érdekesség, és szerintem tudatos, hogy Isten neve egyáltalán nem szerepel a filmben, csak úgy mint Teremtő vagy Úr, tehát egyáltalán nem is biztos, hogy a keresztény Istenről van szó, szerintem épp ellenkezőleg, ráadásul ez az isten nem beszél, hallgat, legfeljebb jeleket küld.
Maga a film nem kiforrott a rendszerében, inkább összeválogatták a rendezőnek tetsző elemeket, mégis egyértelmű a teremtés és a világ gnosztikus értelmezése, a világpusztítás vágya. És mi más játszaná a főszerepet, mint Russel Crowe? :-)
Érdemes megnézni, jó kis tanmese a gnosztikusok gondolatvilágáról. Itt egy jó kritika, keresztény szemszögből, onnan pedig még számos jó linket lehet találni:

http://drbrianmattson.com/journal/2014/3/31/sympathy-for-the-devil

Bobkó Csaba írta...

Igen, már szembejött egy-két elemzés a filmről, ha ennyire ordító a dolog, akkor nem lehet másként. Valóban vannak kedvenc színészei a különösen okkult filmeknek, Crowe is e klub tagja, Aronofsky pedig eleve ilyen rendezőként indult. A net forr a gugliba dobott Noah movie és gnostic keresőszavakra... :-)

kételkedő írta...

Nézegetve a vitákat: a többség azt nem fogja fel, hogy ez nem egy szimpla vallási vita. A vízözön mítosz ugye más vallási rendszerekben is benne van. Én keresztény szemszögből nézem, te kabbalisztikus szemszögből, az ateista tömegek meg fütyülnek az egészre, hiszen nem lényeges. Nem, azt kellene megérteni, hogy a gnosztikus, okkult szekták egyrészt egy jól szervezett világhálózatot alkotnak, akik így vagy úgy, de tudatosan manipulálják a tömegket egy bizonyos cél felé. Ügyködésük pedig az egész emberiséget érinti, ez nem felekezeti vita, a gnosztikus tanok terjedése ugyanolyan veszélyes az ateistákra, mint a keresztényekre. Külföldön legalább vitát generál ez a film (igaz, ebben az esetben szintén növeli a nézettségét,bevételét). Kár, hogy nálunk ettől a blogtól eltekintve szinte senki nincs ,aki nyíltan ostorozná az okkult törekvéseket, világosan feltárná azok hosszú távú súlyos következményeit. A többség pedig úgy gondolkozik, minek ez a sok duma, a film csak szórakoztat, nem kell belemagyarázni mindenfélét. Közben ezek az eszmék észrevétlenül mérgezik a köztudatot, az ezoterika már beférkőzött mindenhova.

Bobkó Csaba írta...

Van egy pár ilyen blog, némelyiktől linkelek is oldalt cikket. Van, amelyik őszinte, van, amelyik manipulációgyanús. Elég érdekes, hogy például az egyik Makovecz-leleplező bejegyzésemet újraközölte egy olyan blog, ahol a magyar manicheusok előadásait is leközlik. Nyilván azon az alapon, hogy virágozzék száz virág... :-)
A gnosztikus történelemmanipulálás alapelve jól meg van fogalmazva, az ember saját kezébe vett önmegváltása a cél és a "gonosz" világ elpusztítása.

Névtelen írta...

Csaba, egy ma reggeli friss facebook hír:

"Tegnap este volt utoljára Pap Gábor előadás a Szabadság téri Hazatérés temploma által működtetett Szabó Dezső Színházban.
Indok: nem tudják kifűteni a termet. (Szántai Lajos és Molnár V. József előadásai nem szűnnek meg. Ők ketten együtt ha mozgatnak annyi embert mint Pap Gábor egymaga. A jegyárak is olcsóbban kettejük előadására. Szankció van Szántai Lajos ellen is: csak fele ennyi előadást tarthat ezután. Jóska bácsihoz nem nyúlnak. Pedig Boldogasszonyról beszél sokat. Ez meddig maradhat így ebben a református templom által uralt teremben?)
Nem-hivatalos okok is elhangzottak Pap Gábor kizárására:
- azt várták volna hogy majd megnő a templom látogatottsága. (Váljunk mindannyian reformátussá? Református barátaim suttyomban kénytelenek Boldogasszonyt Máriaként tisztelni)
- templomba nem való az "asztrologizálás" (??? - Református templomokban maradt meg az asztrálmítoszi keretrendszer ábrázolása a mennyezet kazettáin. Isten ajándéka ez. A képek által jobban megismerhetjük a teremtett világot.)
- szeánszot tartottunk szerintük - a templomban (imacsend szokott lenni minden szerdán 8 órakor 5 percre, amikor is mindenki csendben, magában, oly módon ahogy jónak tartja, Magyarországért imádkozik. Nincs helye egy templomban hazánkért imádkozni?)"

Az indokok változatossága lenyűgöző. Akkor most ki kivel is van?

Bobkó Csaba írta...

Érdekes. Tippem szerint ez annak a következménye, hogy tavaly Pap Gábor nyíltan hadat üzent Vonáék "labanc" szellemiségének. Egyfajta szellemi polgárháború lehet a radikális jobboldalon. Tudom, hogy a polgárháborúk mennyi elszabadzuló indulattal és veszteséggel járnak, de személy szerint azt szeretném, ha e közeg értelmesebb részeiben vita indulna a manicheus-gnosztikus témákról, a "magyar örökségnek" nevezett egyveleg e zűrös elemeiről. És tágabban a kuruc-labanc kérdésről, a reformáció hőskultuszairól és a fősodor magyar történelemkép protestáns pártpropaganda általi eltérítettségéről. Igazából már az is meglepő volt, hogy Raffai Ernő a Trianont ötödik hadoszlopként előkészítő protestáns-zsidó páholyszövetséget egy protestáns egyetem rektorhelyetteseként leplezte le... Hajrá, igazságkereső protestáns testvérek! :-) (katolikusok is, meg bármilyen identitásúak is)

Bobkó Csaba írta...

Most látom, hogy 2 évvel ezelőtti hírt sóztál rám. Könnyű a külföldit becsapni... :-)

Névtelen írta...

A reggeli téves hírért elnézést, de amint beléptem a facebookra rögtön ez ugrott fel, friss kommnetekkel.

Cserébe egy tényleg aktuális olvasnivaló. Bár asztrológia a háttere mégis elgondolkoztató lehet számodra is:
http://www.naput.hupont.hu/86/mithrasz-es-a-betlehemezes

Két idézet a végéből:

"Ha ez a logikai menet jogos, akkor pontosan mekora időszakot is ölel fel a betlehemezésünk? Döbbenetes belegondolni, ezért érdemes közösen utána számolnunk: Jézus születésének megídézésével a Halak világkorszakot, a Vén-Tehén kifejezéssel a BIKA-KOS világkorszakot, a pásztorokkal az IKREK világkorszakot, a GLÓRIA említésével viszont az OROSZLÁN-RÁK világkorszakot íveli át az idő, azaz együtt 13.000 évet! Ezek együtt egészen visszavezetik az időt és minket is a jégkorszak végéhez, sőt azon túl is."

"Ha a logikai fejtegetés helyénvaló, akkor nagyon is meglepő következtetést lehet ebből levonni, miszerint ekkora ereje lenne a tradiciónak!? Ha a betlehemezés csak a jéghegy csúcsa, akkor mi lehet a mélységben? Így már érthető, miért is akar mindenfajta irányzat rácsatlakozni erre a szakrális erőre, miért akar belőle táplálkozni, vagy éppen miért akarja átprogramozni."

cs

Bobkó Csaba írta...

...vagy éppen miért akarja letojni, erről szól mindjárt a következő bejegyzés.

Bobkó Csaba írta...

Most Láttam Ridley Scott Prometheusát. Mit mondjak, tömény gnózis... A cím alapján nem túl meglepő és persze Scott munkássága ismeretében sem az. Gonosz demiurgikus Teremtők, a rosszul sikerült Teremtés elpusztításának vágya, a főhős nem akar oda visszamenni ahonnan ő jött (testileg), hanem oda tart, ahonnan a Teremtők jöttek, stb. Ez jön a jövőre forgatni tervezett folytatásban, melynek az Éden az alcíme...

Névtelen írta...

Egyébként mit tehet a nép, ha mégis éhezik? Ne lázadjon, de akkor mit csináljon?

Bobkó Csaba írta...

Én olyan mesterséges forradalmakról írok, melyeket nem a nép éhezése okozott. Majd írok spontán lázadásról is, de azok egész másképp alakulnak.

Névtelen írta...

Na, erre is kíváncsi leszek:

https://www.youtube.com/watch?v=kuoeNk9jWzo

Szerintem simán tele lesz olyan dolgokkal, hogy milyen jó dolog volt ez a szabadságharc.

FL

Névtelen írta...

https://www.youtube.com/watch?v=h5czM9pf9Wo

egy másik filmben, szintén a Magna Charta kapcsán démonizálás (ez jobban tetszett, mint a Robin Hood)

FL

Bobkó Csaba írta...

Most találtam rá a film újpogány motívumainak egy filmgenealógiai előzményére: az 1984-86-os brit TV-sorozat: Robin of Sherwood https://en.wikipedia.org/wiki/Robin_of_Sherwood
Zenél benne a Clannad és Enya. Értük kár... :-)

Névtelen írta...

Engem az lepett meg, hogy Scott Robin Hood filmében már Richárd is negatív szereplő, míg az előző feldolgozásokban inkább pozitív (Errol Flynn, Kevin Costner változat).

Névtelen írta...

Szóval eddig volt a zsarnok Földnélküli Jani és becsületes lovagú Oroszlánszívű. Nem elég 1 gonosz király már kettő is kell??!!!

Name7 (fent is én voltam)

Bobkó Csaba írta...

Petőfi írta Aranynak, hogy még Mátyást se dicsőítse soha, mert az is csak király volt... (más kérdés, hogy én épp kiábrándultam a Hunyadiakból)

Névtelen írta...

Szóval a szülei esténként nem meséltek neki Mátyásról mondákat.:-)

Petőfi a franci forradalomtól megittasult király gyűlölő köztársaságpárti volt, így nem is meglepő. Véresszájú versei elégé visszataszítóak.
Viszont tehetséges volt. Ez mindig megdobogtatja a szívemet:
"Szép vagy, alföld, legalább nekem szép!
Itt ringatták bölcsőm, itt születtem.
Itt borúljon rám a szemfödél, itt
Domborodjék a sir is fölöttem."

Name7





Bobkó Csaba írta...

Igen, amikor a tehetséges, de lelkét a sikerért a Gonosznak eladó Sándortól emberi hangú verseket kerektem, főleg, vagy kizárólag szüleihez és testvéréhez írt verseket találtam, összesen párat. A Szülőföld elvileg ez a kategória. De írt ocsmányat e "családtagokhoz" is... (pl. Apám mestersége s az enyém)

Névtelen írta...

Kedves Csaba, az oldalsávban megjelenő legfrissebb hozzászólások a poszt alatt nem jelennek meg.
Üdvözlettel
NHM

Bobkó Csaba írta...

De megjelennek, csak lapozni kell, a "legújabbak"-ra kattintva. Megnézem a beállításokat, mert most csak 200 jelenik meg. Hihetetlen, hogy ennyi van már.

«Legrégebbiek ‹Régebbiek   201 – 226 / 226   Újabbak› Legújabbak»